מה זה חדר מלח?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מהו חדר מלח ומה היתרונות שלו?

אחד התחומים היותר מפותחים ומעלים את המודעות של כולנו הוא נושא הבריאות. אם גם אתם שוחרי בריאות ורוצים לדעת על כל מה שחדש, טרנדי, מקצועי ורלוונטי לתחום הבריאות, הפוסט הבא בדיוק בשבילכם! חדר מלח הוא למעשה חדר ייחודי שעשוי כולו ממלח טבעי ואיכותי המכיל יותר מ-98% נתרן וכלור. למעשה, לא כולם יודעים את העובדה הפשוטה הזו, אבל נתרן נחשב לאחד הרכיבים הכי חשובים בגוף שלנו והוא זה שעוזר לשמור על איזון תקין של הנוזלים בגוף שלנו. בנוסף, הנתרן מאזן את החומצות בגוף ותומך בתהליכים חשמליים תקינים עבור כל התאים בגוף. ברגע שבגוף שלנו יש רמות מאוזנות של נתרן לצד מלחים נוספים שהגוף זקוק להם, מערכות הגוף מתפקדות בצורה טובה יותר.

בשורות הבאות נציג בפניכם את הטרנד החדש שכבש את העולם המודרני – חדרי מלח. בזמן השהייה בחדרי מלח, המטופלים נושמים את המלחים האלו, החומרים חודרים לתהליך הנשימה, ומקלים על הנשימה באופן טבעי. כמו כן, מאמינים כי השהייה בחדרי מלח יכולה לחזק את המערכת החיסונית. לרוב, חדרי מלח עשויים כולם מלמעלה ועד למטה מלח, הרצפה, הקירות, התקרה כך שהחשיפה למלח משמעותית והחדר כולו ממש עשוי מלח. האוויר שנושמים כשנמצאים בחדר כזה, הוא אוויר רענן, נקי, מלא מלח שנחשב בריא במיוחד לתהליך הנשימה. בדוגמה למחשב שכשאדם מרגיש לא טוב כדי לו לנשום אוויר נקי בים לדוגמה, אז חדר מלח מציע את אותו אוויר נקי ובריא, רק באופן מבוקר, אינטנסיבי ומסודר מיועד לשהייה ארוכה, נעימה ומרגיעה.

על נפלאות המלח

למעשה, המלח סופח את הנוזלים וכך הוא מונע התפתחות של פטריות מזיקות וחיידקים. לא סתם היו עושים שימוש במלח בכדי לשמר מוצרים כמו בשר למשל. בעבר היו אפילו שמים חולי ריאות במערות מלח בטבע. בנוסף, מחקרים מראים כי אנשים אשר עובדים במכרות מלח, חולים פחות בהשוואה לשאר האנשים בעולם. אנשים הנמצאים בחדרי מלח, מעידים על כך כי הם חשים טוב יותר ונושמים טוב יותר. 

למי כדאי לבקר בחדר מלח?

מטרתו העיקרית של חדר מלח היא להיות איזשהו טיפול אלטרנטיבי טבעי ובריא להקלה על קשיי נשימה אצל ילדים ומבוגרים כאחד. לכן, חדרי מלח מתאימים למי שסובל מבעיות כרוניות שונות כמו נזלת, שיעול, אסטמה, נזקים מעישון, ברונכיטיס, אלרגיות, בעיות הנובעות משקד שלישי, דלקות ריאות ועוד. כמו כן, מאמיני כי חדרי מלח יכולים לחזק את המערכת החיסונית, והחומרים המרוססים של כלור ונתרן מנקים מבפנים את מערכות הנשימה, לכן חדרי מלח מתאימים גם לילדים שחולים הרבה בשנים הראשונות. מלבד היתרונות של הטיפול למערכת הנשימה, עצם השהייה בחדר מהווה איזשהי רגיעה מחיי היום יום של כולנו, עצירה לשם טיפול בעצמי, וזה כבר יתרון בפני עצמו של השימוש בחדרי מלח.

איך עובד הטיפול של חדרי מלח?

ילדים ומבוגרים שנמצא כי כדאי להם להגיע לטיפול בחדר מלח, קובעים ביקור או סדרת ביקורים באיזשהו חדר מלח שמתאים להם להגיע אליו. משך הביקור הוא בסביבות שעה. ילדים יכולים ממש לשבת ולשחק בחדר על מנת להעביר את השהות בו בנעימים ומבוגרים מתבקשים לשבת, לנוח ולנשום כרגיל. לרוב בחדר יהיו מקומות ישיבה נוחים, מוזיקה מרגיעה ואווירה רגועה כדי להשרות תחושת טיפול נעימה ומרגיעה. מדובר בשיטת טיפול טבעית, לא התערבותית. הטיפול מכונה גם האלותרפיה וזה מגיע מהמילה היווני האלוס. המשמעות שלה היא כמובן מלח. החללים שבנויים ממלח מדמים את מה שקורה בחוץ  במערות המלח מבחינת האוויר, רמת הלחות וגם האווירה. הסביבה הינה שקטה ונעימה. כל מה שהמטופל צריך לעשות במשך שעה אחת הוא לנשום את האוויר שנמצא בחדר המלח. יש חדרים המשלבים טיפולים נוספים להשלמת האווירה כמו עיסוי קל או דיקור.

מאיפה הגיע הרעיון של חדרי מלח?

הרעיון של חדר מלח הגיע במקור מאוקראינה, חדרי מלח רבים קיימים באירופה ואחרי שהגיעו לארץ הם החלו להתפשט ברחבי הארץ בעקבות הביקוש. חדרי מלח פרוסים ברחבי הארץ כדי שמטופלים יוכלו להגיע למקום נגיש עבורם, במיוחד אם מדובר בסדרת ביקורים.

לסיכום, השימוש בנתרן כלורי עבור מטרות רפואיות וקידומן, מוכר כבר מאות של שנים. הטיפול מתאים כמעט לכולם, אפילו לתינוקות קטנים בני שלושה חודשים.אין ספק כי שהייה בחדר מלח משפרת את הבריאות ואת איכות החיים, מונעת מגוון של מחלות חורף ותורמת לחיזוקה של מערכת הנשימה ותמיכה במערכת החיסונית. בחללים המיועדים לילדים, לרוב ישלבו גם משחקים, ספרים וכדומה… חשוב לציין כי נשימה של האוויר עם המלח לא מעלה את רמות המלחים גוף והכל נעשה בבקרה. בארץ פזורים להם חדרי מלח. השאירו את הפרטים שלכם כדי לברר לגבי חדר המלח הקרוב אליכם. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

חדרי מלח

המרכז לחדרי מלח מתמחה במתן מידע בתחום חדרי מלח, כל מה שרציתם לדעת על חדרי מלח במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו! דילוג לתוכן