טיפול בחדר מלח – כדאי להכיר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

טיפול בחדר מלחאם גם אתם או ילדכם סובלים כבר תקופה ארוכה מתופעות רפואיות מרגיזות יתכן מאד שבמקרה שלכם טיפול בחדר מלח יכול מאד להועיל. נפרט פה בהמשך לאיזה מקרים מתאים הטיפול, מה אופיו של טיפול בחדר מלח וכל מה שצריך לדעת על הנושא.

מה זה חדרי מלח ומאיפה הגיעו לישראל חדרי המלח

באירופה, באזורים קרים כמו פולין, אוקריאנה ורוסיה, קיימים חדרי מלח המשרתים את הציבור. ממחקרים רבים שנעשו בנושא, נמצא כי אנשים הסובלים מבעיות רפואיות כמו אלרגיות, אסתמה, בעיות הקשורות למערכת הנשימה, סינוסיטיס וכיוצא בזה, מעידים כי חייהם השתפרו באופן ניכר לאחר הטיפולים והשהייה בחדרי המלח. למעשה, הטיפול קיים כבר למעלה מ-2000 שנה. ההיסטוריה מספרת על כך כי הלוחמים האינדיאנים בעצם נשלחו לשהות במכרות מלח. באיטליה, היו שולחים חולים בדלקות פרקים, מחלות הקשורות למערכת הנשימה וחולי שגרון למערות מלח טבעיות. התוצאות פשוט מדהימות. השילוב בין טמפרטורה נכונה, ריכוזי מלח אופטימליים ולחות יוצרים טיהור של ממש במערכת הנשימה ומפחיתים את התסמינים מהם סובלים אותם חולים. בנוסף, השהייה בחדרי המלח מסייעת בחיזוק המערכת החיסונית. 

חדר מלח הוא חלל מסודר שמכיל אחוזים מאד גבוהים של מלח הנמצא בכל החדר החל מהרצפה ועד לתקרה דרך הקירות. מלבד כמויות גבוהות של מלח, בחדרי מלח יש שליטה על הטמפרטורה ואחוזי הלחות כדי נצל במקסימום את יתרונותיו הרפואיים של המלח. למעשה החדר מדמה באיזשהו אופן את האקלים של מערות מלח. כמו שכולנו יודעים שאוויר הים הוא בריא לנשימה ולסביבה, כך חדרי המלח משמשים באותו האופן רק בצורה מרוכזת ותוך כדי ניצול מקסימלי. חדרי מלח החלו להופיע בישראל כבר לפני מספר שנים לאחר שנות פעילות ארוכות באירופה שם השתמשו בטיפולים עבור כורי פחם שסבלו מבעיות נשימה. בארץ כיום פונים לטיפול בחדר מלח מטופלים ממגוון סיבות רפואיות הקשורות למערכת הנשימה.

למי מתאים טיפול בחדר מלח?

טיפול בחדר מלח יכול להתאים לכל מי שסובל מבעיות כרוניות של מערכת הנשימה ומערכות המושפעות ממנה. ילדים ומבוגרים שסובלים משיעולים, אסטמה, סינוסיטיס, נזלת כרונית, דלקות אוזניים, אלרגיות שונות, ליחה ועוד. באמצעות הנשימה של המלח בחדר, חלקיקי מלח חודרים למערכת הנשימה, סופחים נוזלים, פותחים את נתיבי האוויר, מונעים דלקות ומחזקים את מערכת החיסון כך שכל אחד כמעט יכול ליהנות מהיתרונות של טיפול טבעי בחדר מלח. חשוב לציין כי הטיפול בחדרי המלח הינו נעים, לא פולשני ואף יש שיעידו כל כך כי הוא מרגיע. בחדרי מלח מסוימים משלבים עם הטיפול גם טיפולים משלימים אחרים כמו טיפולי מגע למשל.

מה משך הטיפול ומה העלות?

משך הטיפול משתנה ממבוגר לילד, לרוב לילדים הטיפול אורך כ-45 דקות ולמבוגרים עד שעה. המחיר גם הוא משתנה בהתאם לאורך הטיפול, אם מדובר בטיפול בודד או בסדרת טיפולים וחדר המלח הנבחר. ניתן לומר בכלליות שעלות טיפול בחדר מלח נעה בין 150 ₪ ל-300 ₪. חדרי מלח פרוסים בכל רחבי הארץ וניתן למצוא את המיקום המתאים לכם.

האם טיפול בחדר מלח הוא כואב או מציק?

תשמחו לשמוע שבכלל לא, כל מה שנדרש מכם במהלך טיפול בחדר מלח הוא לשהות בחדר ולנשום. ילדים לרוב ישחקו ויבלו במתחם ללא הפרעה במטרה להעביר את הזמן בנעימים, מבוגרים יכולים לנוח על כורסה ולהאזין למוזיקה. מדובר בטיפול מרגיע, טבעי ונעים והוא נמצא יעיל למגוון גדול של בעיות במערכת הנשימה, אלרגיות, מחלות עור ועוד.

חיקוי הסביבה בדרך טבעית ככל הניתן

המטרה בהקמת חדרי מלח היא להנגיש את המוצר המופלא הזה לכולם. לילדים ולמבוגרים גם יחד. לאנשים בריאים ואנשים חולים. לא כל אחד יכול לעלות על טיסה ולבקר במכרות המלח ברחבי אירופה. לעתים גם המצב הרפואי כה חמור עד שזה לא אפשרי בכלל. לכן, יוצרו בארץ תנאים מיקרו אקלים למכרות לכם במטרה לחקות את הסביבה הקיימת באותם מכרות. לרוב, מדובר בחללים בגודל של 20-40 מ“ר. הקירות של החלל עשויים מחומרים רגילים אבל את הדפנות של החדר מצפים בלבנים של מלח אותם מעשירים בחימר, בטיט ובאבנים. יש חדרי מלח בארץ שמשלימים את החוויה כולה עם רמקולים המשמיעים מוזיקה נעימה, ספות וכורסאות נחוחות לישיבה ועוד… 

לסיכום, אם אתם סובלים מבעיות במערכת הנשימה או נוטים להיות חולים הרבה, יכול מאוד להיות שטיפולים בחדרי המלח רלוונטיים לכם. כל שנותר לכם הוא לאתר את חדרי המלח הקרובים ביותר לאזור המגורים שלכם ולקבוע טיפול מתאים. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

חדרי מלח

המרכז לחדרי מלח מתמחה במתן מידע בתחום חדרי מלח, כל מה שרציתם לדעת על חדרי מלח במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו! דילוג לתוכן